În primul articol de pe acest blog am povestit despre prima ediție a campaniei #prinbihor cu Euromaidec Touring, dar azi aș vrea să vă povestesc ce s-a întâmplat în a doua ediție #prinbihor și care a fost impactul acesteia.
Campania #prinbihor 2014 care s-a desfășurat în 4 octombrie a fost sprijinita de foarte multe persoane și in numele întregii echipe le mulțumesc pe această cale pentru că sunt promotorii locurilor mai puțin cunoscute din județul nostru.
Traseul ales pentru acest an a fost în nordul județului Bihor, distanța parcursă aproximativ 150 km, iar obiectivele vizitate au fost Cetatea din Biharea; Castelul Stubenberg; Gospodărie țărănească muzeu din Galoșpetreu; Conacul Frater și Draveczky; Conacul Komaromi; Sălacea – satul celor 1000 de pivnițe; Gospodărie muzeu din 1850 – Sălacea; podul din cărămidă Sălacea secol XVIII.
Noutățile acestei ediții au fost monitorizarea campaniei în social media cu hashtagul #prinbihor și lansarea paginii web www.prinbihor.ro în care am descris traseul și obiectivele amintite mai sus, dar și obiectivele din prima ediție, totul cu același scop de a face cât mai vizibil județul Bihor.
Am fost plăcut surprins de faptul că peste 100 de conturi Facebook au avut înainte și în ziua campaniei un cover special creat cu motto-ul ,,#prinbihor e tare fain”, iar asta este una dintre dovezile că bihorenii își doresc să fie cât mai vizibili în rețelele sociale din punct de vedere turistic.
Monitorizarea campaniei în social media a fost și pentru noi o noutate, dar era nevoie de așa ceva pentru a vedea efectiv vizibilitatea eforturilor tuturor celor implicați în această campanie, iar imaginea de mai jos arată vârful impactului care a fost pe data de 4 octombrie.
Perioada monitorizată a fost două săptămâni înainte de campanie și două săptamâni după campanie, Twitter si Facebook au avut cel mai numeros impact din punct de vedere al viewership-ului (viewership-ul este numărul de vizitatori potențiali care parcurg un anumit mesaj și este similar cu numărul de impresii – pagini afișate în care se află o reclamă) care au adus un total de 89000 de impresii în peste 290 de posturi. Instagram cu peste 80 de apariții a adunat peste 10000 de impresii, blogurile 7 articole cu 6000 de impresii și Google+ 10 apariții cu 3000 de impresii.
În total hashtagul #prinbihor a fost menționat în 393 de apariții și a strâns 111 000 de impresii (a nu se confunda impresiile cu ip-urile). Cifrele sunt mari la prima vedere, dar estimările noastre reale ar fi undeva în jurul a un milion de impresii pentru această ediție a campaniei #prinbihor. Descriu câteva argumente în acest sens: nici un profil Facebook nu a putut fi monitorizat, doar fan page-urile, iar din totalul participanților majoritatea aveau profile de Facebook și nu pagini Facebook; multe posturi, tweets, articolele din presa online, articole scrise pe blogguri nu au avut în conținut hashtagul #prinbihor, prin urmare nu am avut cum să măsurăm în acest sens impactul acestora.
Toate posturile și tweeturile campaniei #prinbihor 2014 se pot vizualiza via Tagboard. Îi mulțumim lui Bogdan Pater pentru că a creat acest tagboard.
Dacă Facebook și Twitter au adus cele mai multe impresii in perioada evenimentului consider că bloggurile și articolele online sunt cele care aduc conținut și vizibilitate pe termen lung acestea fiind integrate după o anumită perioadă în Google. Ca exemplu am dat azi un serch in Google cu termenul ,,podul de cărămidă din Sălacea,, și puteți vedea din imaginea alăturată rezultatele, iar dacă căutați imagini cu același text o să aveți o surpriză și mai mare deoarece pozele afișate de Google sunt ale bloggerilor prezenți #prinbihor.
Și pentru că vorbeam de conținut, mai jos sunt articolele apărute în urma campaniei #prinbihor 2014 care pe termen mediu și lung vor ajuta la promovarea locurilor frumoase din județul nostru.
Oradea Press: Atlantida de Bihor sau lumea de sub bocancii nostri
Crișana: Castelele din Bihor asteapta sa fie vizitate
Ioana Ștef: Calator prin Bihor si Calator prin Bihor II
Daniela Țuțuraș: Calator prin Bihor
Zi de Zi Oradea & Bihor:
Din nou prin Bihor cu Euromaidec Touring si albumul Prin Bihor
Bihor în Imagini: E tare fain prin Bihor cu Euromaidec Touring
Gabriela Popa: Cautam povesti prin Bihor si Culori, traditii si povesti de prin Bihor
Bihon:
Povesti la pas despre conacele din Bihor siMisterele castelelor dezvaluite in campania prin Bihor
Dan Marius Sabău: Prin Bihor 2014 cu Euromaidec Touring
Asociația Addept:
Din nou prin Bihor cu Euromaidec Touring
Prin Bihor cu Euromaidec Touring
Prietenii de la 21 art au facut și un video Prin Bihor în ziua de 4 octombrie, iar Daniel Ciobanu ne-a lăsat masca pe toți cei prezenți în autocar pentru că a compus ,,Poezia #prinbihor,,.
Aștept comentariile, dar și criticile legate de campania #prinbihor 2014
Mulțumesc frumos,
Calin Pacurar